Skakade dammet ur Alfan nu i helgen, den har stått under sin kork-ek i rätt många månader nu (Disney’s Tjuren Ferdinand referens 🙂 ) så det var dags att låta den rulla på egna hjul en bit i alla fall.
InGear Projektet lever fortfarande och är … InGear
Det är vansinnigt hur smutsig en bil kan bli när den får stå under (hmmm vilket träd är det nu) en hassel i rätt många månader, att den fått stå stilla beror inte på att jag tröttnat utan på att idéerna inte riktigt velat finnas där eller ok kanske för många idéer .
Så efter påställning och lite kontroll av funktioner (läs bromsar och annat ) så blev det en snabb körning till Statoil för att blåsa upp ett bakdäck som tappat andan lite och att köra ner till en spol-platta för att tvätta av det värsta av skräpet som fastnat i lacken på stackaren.
Det är rätt knepigt att inse att min pigga Diesel Turbo nu känns som en trött sug diesel, ja den suger verkligen inget turbotryck alls så nu är det tillbaka till “ritbordet” för tt hitta felet och få den att fungera som den ska.
Ska också samtidigt passa på att byta kamrem (med medföljande vattenpump och spännhjul) multirem mm då paketet från Skruvat fortfarande ligger och väntar på aktion här bredvid.
En annan sak som också måste fixas är inredningen, inte den hårda biten utan den mjukare sidan, att en bil står ett tag kan innebära att det börjar växa ett eget liv inuti den, och så också med min Alfa så om inredningen var lite muggig innan så är det inget mot vad den är nu.
Hade jag mer pengar så hade det kanske varit intressant att skaffa en donator alfa från Mobile . de en 2004 facelift modell om jag nu får drömma vidare, men än så länge så fortsätter jag med den inslagna vägen mot vad som nu ska hända med min Snygga Alfa.
Har även tagit kontakt med Monster Energy för att se möjligheterna att lägga lite loggor på bilen, för den ska inte se ut som alla andra, vem fasen vill ha en Sleeper, nej den här ska fasen i mig verkligen synas.