Då var det dags igen, att sätta igång med följetongen Bora, not that booring

Så lite recap sedan sist, jag drog till Ängelholm och kom hem med en VW Bora just före Jul, nackdelen med bilen var ett gång 2:or som jagade den tills 31/12 och vid nyår så gick besiktningen ut samtidigt som bubblet gick ner i min strupe, så på Nyårsdagen så liket baksmällan efter festiviteterna så ställdes bilen av. Nu har jag inte fördelen av att kunna förvara bilstackaren någonstans utan som den komplicerade dåre som jag nu är så får jag flytta den var 48:e timma för att inte få kärlekslappar på rutan av P-vakten.
Eller för att vara ärlig så har jag 2 st parkeringsplatser, plus ett kallgarage, men ena parkeringen har en kompis bil parkerad på sig. garaget har en merca a-klass som ska få en sista tur till skroten och min ordinarie har Pt-Cruisern…

Men för att få bilen körduglig så blev det att börja med att fixa tvåor, krockkudde, bromsar, lambdasond ja det finns lite prylar att fixa, så började med bromsarna, vilket gick hyffsat bra tills jag insåg att bromskolven på VW ska skruvas in, och eftersom jag inte hade specialverktyg så blev det att skruva in allt med polygrip, nej det gör jag aldrig om , eller ok fick göra det 2ggr då jag bytte på båda sidor..

Sedan var det dags för lite terapijobb, löda krockkudde kablar under sätena (note to self, Kjell o CO batteridrivna lödkolv suger) och sätta ihop allt igen, men ok säten på VW Bora är enkla så jag har en jäkla rutin på det nu.

Och sedan in med mjukvara och släcka lite felkoder och annat smått och gott, nu under veckan ska det landa en VCDS som gör att jag kan fixa lite till men det blir en annan historia