Som jag började så blev det en del byggande på min 1:a Mc dvs Honda CB400F med 600 cbx motor (jodå jag hade fel det var ingen cbr)
Men för att få stopp på den behövdes lite bättre prylar än en enkel bromsskiva på en framgaffel som nästan påminde om 12:an i grovlek.
Så Honda CBX 550F hade rätt spaciga bromsar, dubbla skivor innanför ett kapslat system för kylning både såg bra ut och fungerade perfekt, det kombinerat med sving och bakhjul från en Kawasaki 600 (som tog bort bromstrumman och ersatte med en effektiv skiva bak också)
Snacka om Hybrid Hoj, ta sedan framlampan från en Suzuki 125-x4 (dvs min 125.a)
ClipOn styre och allt lackat i matt-svart , den var en riktig Café hoj innan dom ens var uppfunna tror jag , 1987/88 .
Höjde imponansvärdet med att ställa mig på Parkeringen vid Hullsta Gård i Sollefteå och göra en skön burnout på 1:a växeln för att slänga in 2:an och begrava parkeringen i rök 🙂 Nostalgi