Publicerad den

Nights With BoRa

Boora
Booring VW Bora hyss, köpte bilent för 3000 svenska väl använda kronor efter att ha tittat klämt och vänt vridit på den, kända fel, Stoort hål i bakaxelbalken inget lås på förarsidan och diverse kul 2:or på protokollet
Fick påbörja att göra lista, kollade hålet på balken, stort som ett ägg, mindre bra, lambda sond inte riktigt fungerande stor 2a, krockkudde och motorlampa glödde lite snyggt på mätartavlan
Iväg till skroten och kolla på en normal bakaxel balk, nej fasen där ska det inte finnas nåt hål, visst kan man lätta bilen men rostlättning inte kul.


3 timmar senare en stolt ägare till hålfri bakaxelbalk släpande den till en stackars Chrysler (varför en VW bora , förklaring kommer)
Iväg till Dvärggaraget (slår i min gigantiska skalle i alla tvärbalkar där inne) 4 timmar senare en ny bakaxel på plats
I samma veva byter jag till en bättre begagnad lambdasond ett jobb som innebär dubbla leder på armarna och en jäkla massa tålamod. Fixat
Iväg till bilprovningen (ops glömde jag bytte bromsar bak samtidigt ja det gick fan av bara farten)
Blankt papper , ställer av chryslern då den behöver lite kelande med elektronik och insprutning, äntligen rätt bil i garaget

Logo - Brand


Kör boran när plötlsigt ,, “fan vad den händer fram på vänter sida” hissar upp bilen och inser att den sänkt sig själv , vänster framfjäder av på mitten. I väg till garaget, ut med chryslern upp till skroten och 1.5 timma senare en bättre beggad fjäder lös (jävla Mc Pearson ben) helslut tillbaka i garaget funderar på hockey hjälm för mitt huvud
drar ut på tiden , ställer på chryslern och kör hem hatar vw just då i mitt svarta hjärta
, iaf byter till slut fjäder , inser att bilen fortfarande är lite sne, sänkningsfjäder vänster , halvnormal höger , näe skiter i det och kör, chrysler tillbaka i garage.
Fint väder inget regn, kör som vanligt, hmm kör spolare, säkringarna börjar poppa, japp någonstans i härvan så är det kortis.
Och när jag tillslut rivit och bråkat med elsystemet (dvs säkrar jag upp så funkar spolaren men säkringen poppar efter en stund) så ger jag upp (för ett tag) och kör den med manuell spolning (petflaska ut genom fönstret, det bästa av två världar, både dusch of rengöring av ruta)
Kör mina Corona körningar, men fan vad bilen låter, skaller skaller skallerorm, jepp värmeskyddet till avgassystemet skyddar radikalt då hela skiten ligger ovanpå avgassystemet “Gapskratt” livet är vad man gör det till, gråta eller skratta,
, another day in the life of Me