SAAB Suites

SAAB Suites

Att få en SAAB (eller annan bil som kör Trionic systemet) är väl rätt kul, att koppla upp sig via Ca-Bus:en och sedan fixa till parametrarna för bränsle och vrid.

Vi Börjar med en Disclaimer:

Om Du använder några råd härifrån så sker det helt på egen risk och jag tar inget som helst ansvar för saker som kan gå fel, utan allt sker som sagt på egen risk om Du väljer att använda något härifrån

Eller ja man kan koppla sig via CAN-Bus eller via BDM interface (dvs löda in kontakter på ECU:n och koppla sig via parallell porten på datorn) (bilder plus beskrivning på dom olika alternativen kommer)

Sedan så är det att installera programvara plus läsa manualen, och nej det är inte fegt att läsa just manualerna eller hur.

deltawave_gtronica-1

 

Ett tips är att skaffa en ECU på närmsta bildemontering och köra experimenten på den istället för på din som ska fungera i bilen (blir mindre tandagnisslan när det går fel då)

Så här kommer filerna, och nej dom är inte mina utan dom som nu cirkulerar runt på nätet, men eftersom det ibland kan vara svårt att hitta så lägger jag dom här

T8

Manual:

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *