Varumärket Rolls-Royce har alltid länkat samman generationer. Detta är inte något som kommer ändras någon gång snart. The Phantoms har under många år fått människor att tappa hakan, och deras nya ‘The Zenith Collection Phantoms’ kommer vidareutveckla denna rika, spännande historia som Rolls-Royce är så stolta över. De majestätiska, underbara bilarna har under många år lockat till sig fädrar och söner och varumärket tänker inte sluta med det. Medan vi befinner oss i en era där bilar förändras så har en sak inte förändrats – och kommer inte heller förändras. Rolls-Royce är fortfarande bilarnas kung och så lär det fortsätta.

David Lee, VD för Hing Wa Lee Jewellers är en av dem som växte upp med att förknippa den glamour som det innebär att äga en Rolls-Royce som något som är för bra för att vara sant. Sen dess har han gjort sin, och hans fars dröm till verklighet.
Han förklarade hur deras kärlek för R-R-kollektionen började och hur den inte ville försvinna. Han berättar att ”Efter fem år hade min far startat sin egen butik på Wan Chai-området i Hong Kong, men han hade fortfarande ett galleri i en arkadhall i Kowloon-området. För att ta sig till arkaden tog han färjan Star Ferry. Varje dag passerade han hotellet Peninsula och såg deras flotta av gröna Rolls-Royces. Han förstod då att Rolls-Royce var det bästa, det ultimata man kunde nå när det kom till lyx.”
Det var något som gjorde att det kändes som att R-R-varumärket kunde ses som ett tecken på att man hade lyckats, och det gav dem styrkan att kämpa dag ut och dag in. Medan vi alla uppskattar lite bonding mellan far och son, oavsett om det handlar om att gå till gymmet tillsammans, att spela tillsammans eller att dela vår kärlek till bilar tillsammans så kan vi inte alla köpa en Rolls-Royce till våra fäder. Inte än i alla fall men pröva din lycka på online casinot. Vår kärlek till Rolls-Royce kanske kommer från vår pappa, men vad gör dem som gör att vi kommer föra denna kärlek vidare till våra barn?
”Nu, fortsätter han, ”Tolv år senare köpte jag en Phantom till min pappa. Och förra året köpte jag ett hus på stranden… Jag var tvungen att ha en cabriolet. Jag älskade Blue Dawn som visades upp på Rolls Villa förra sommaren under Pebble Beach-helgen. Jag älskade kreativiteten som låg bakom bilen och dess mandarinorangea inredning.
Denna slags kärlek, och beundran kan inte ersättas av något varumärke, oavsett hur lockande det kan vara. Bara för att historian är på deras sida, innebär det inte att de kommer sluta kämpa. Även om deras klassiska kollektion kommer leva för alltid så är de orubbliga när det kommer till att hänga med i tiderna och att alltid kunna leverera storhet och dominans i bilindustrin.
De omarbetar sin välkända Phantom-modell och de nya bilarna kommer år 2018. Även om de kommer sluta sälja coupén och cabrioleten så ser de på framtiden med spänning. The Phantom Zenith Collection är på väg och den lär vara en bil som kommer imponera på Lee-familjen, och många andra generationer oavsett åldrar.
”Medan vi skriver ett nytt spännande kapitel i Rolls-Royce-historien så är jag glad att kunna presentera en Bespoke Collection som på ett elegant vis firar två av världens mest sällsynta och mest uppskattade lyxvaror; Phantom Drophead Coupé och Phantom Coupé,” sade Rolls-Royce Motor Cars VD Torsten Müller- Ötvös i ett uttalande.
”Kollektionen Zenith visar märkets obevekliga löfte att sätta och föra framåt de standards där alla andra lyxvaror mäts efter.”, fortsatte han.
De nya Phantoms lär förändra hur framtidens generationer lever. De kommer ha inbyggda kylar för champagne, vilket i sanning bidrar till lyxkänslan, framförallt för sådana resor som sannolikt dessa bilar kommer ta.
Räcker inte detta för dig? Dess läderstoppade backlucka låter två personer sitta och äta middag, vilket innebär mer tid för far och son att umgås. Det är verkligen smart med tanke på att det bygger vidare på Rolls-Royce varumärke. Inte för att det behöver det.
Dessutom får du en V12 motor på 453 hästkrafter och 6,8 liter, vilket gör denna Phantom minst lika minnesvärd som dess föregångare.
Medan motorvärlden förändras för varje dag som går så kommer vissa saker aldrig ändras. Även om det kan vara svårt att förklara kärleken bakom Rolls-Royce-varumärket så är det något i vårt blod som gör att båda gamla och nya generationer dras till det. Dess marknadsföringsteam kommer se till så att detta kommer fortsätta, även i framtiden.
Vem vill inte ha en?